dieseli ne moraju imati leptir - to je prednost - zbog samog procesa izgaranja,goriva, nacina rada diesel motora i mogucnosti rada s siromasnom smjesom zbog samozapaljenja usljed kompresije a ne vanjskog izvora kao svjecica !
a benzinac radi sa stalnom smjesom i onda ti preostaje samo da reguliras kolicinu zraka, a najjednostavniji nacin je zaklopkom na usisu ili kompliciranije ventilima ( kao valvetronic, elekto-magnetskim podizacima i sl. )
i benzinac moze korisiti direktno ubrizgavanje ( GDi, FSi motori ) , ali to znaci da gorivo samo ubrizgava direkt u cilindar a ne u usisnu granu pred ventil, sto opet smanjuje neke gubitke s tim da se opet ide na to da se omoguci rad sa koliko toliko siromasnom smjesom ( koliko je dovoljnoza pokrivanje svih mehanickih gubitaka) i da se poveca kompresija a time i korisnost motora, pogotovo kod djelomicnog opterecenja koje koristis u 90% voznje, ( izuzev nekih vozaca CS-a ) )
leptir kod turbo benzinca stoji gdje i kod atmosferskog na usisnoj grani !