Evo samo jedan dobronamjerni savjet, bez nekog proseravanja ili prepucavanja.
Naime, svi bi mi (kad je riječ o tunningu) nabijali puno konja, filteri, čipovi, auspusi, bregaste itd.
Ljudi, ako imate nekih 90Ks u autu i barem 1,6 kubikažu, vi možete biti jako brzi na cesti, puno brži od nekog nabrijala koje nebre stati ili se naginje ko mlohavi ku...c u zavoju.
Probajte sa doradama kočnica, ovjesa, amortizera i kotača, te stvari čine puno veća čuda nego nekakvi čipovi, a o sigurnosti da ne govorim.
Nemorate se složiti ali djelom je ta diskusija i dokazana.
Zakaj si krenuo tako defanzivno? Pa vecina ljudi ovdje ce se sloziti s tim...<br><hr><font face="Times New Roman" color="red">'cos if you wanna run cool... you got to run
on heavy, heavy fuel</font>
Ma Sepra je puko jer mu "njegovi" stradavaju u ogromnim kolicinama - konacno je zahladilo... ) <br><hr><font face="Times New Roman" color="red">'cos if you wanna run cool... you got to run
on heavy, heavy fuel</font>
Čuj Syyy... pa, većina ljudi kreće od felgi, guma, filtera i ispuha... a nastavlja se sa kvalitetnijim kočnicama i amortizerima... Rijetko tko ide tjunirat novi auto, pa kad već dođe vrijeme za zamjenu nekog od potrošnih dijelova (gume, filteri, spuh,...) onda se stavljaju bolji "tuning" dijelovi umjesto originalnih.
tesko je nesto konkretno reci o mogucnostima tuninga jer se to prvenstveno razlikuje od auta do auta.
realno, tada bi trebali govoriti po meni vise o optimiziranju auta.
svaki auto je lagano prigusen da bi zadovoljio pojedine norme, od buke do izgaranja itd.
najveca granica je nekih 15% sto se iz auta jos moze izvuci i iz osobnog iskustava ispod 1.6 motora i 100ks se ne isplati.
vecina ljudi nezna sto je to krak sile i moment pa odmah trpaju sto siru i vecu gumu.
po meni ako je auto dobro nastelan on reze. npr.
imao sam ficu 750specijal i to tip A koji je za abartirati, a oznaka A je to potvrdivala, inace bio je tip b i c samo sto to kod nas nitko nije znao, i onda kad bacimo trku tip c bi odmah prokuhao.
A pa nije to bas tako. Nije isti gust! A i ne dobe se jednaki rezultati.
A sto se tice tuninga SAMO ovjesa,sto ti to znaci ako imas samo 90ks pod haubom. Onda ce te oprati na otvorenoj cesti ili na autocesti ili na semaforu ili na uzbrdicama bilo koji malo bolji odnosno jaci auto! A ti ces biti brzi samo na ultra zavojitim cestama,kojih u praksi ima malo. I kaj si onda s tim dobio? U cemu je gust? Meni u nicemu. Mislim da treba u tuning krenuti postupno i da je prvi korak svakako povecanje snage motora,jer kako je neko gore napisao tvoj auto je sigurno vec unaprijed konstruiran za vecu snagu od one koja ti je pod haubom!<br><hr>
meni je vozacko umijece voziti po zavojima gdje dolazi
do izrazaja vozacka kvaliteta, a na ravnom je to stvar
snage.
npr. danasnji auti mogu flashirati biose od elektronike,
ne chiptunning i skrate omijere u mijenjacu pa auto izvuce
sve do maximuma.
Ja sam za neke sitne zahvate, al sve preko toga ne.
auto postaje nestabilan, i nesiguran.
Ak auto nije za 200 onda nije, ta ne bi oni u zracnom tunelu
tako napravili.
taj moj specijal je bio zvijer i sta si mu god napravio je isao
al npr. pri 150km/h bi se osjecao unutra ko kamikaze.
znam i fice koji su isli preko 180km/h, samo su bili svaki dan
na kanalu.
ja sam stavio dvostruki weberov karburator i a filter mi je bila
mamina carapa, preko koje sam stavio mrezicu, glava je bila spustena
za 1,5milimetra tako da je auto vrtio preko 6000rpm, imao sam druga bregasta
vratila, 2 hladnjaka, bez termostata, tako da se je ventilaor stalno vrtio,
od fiata 124 ili 125 su bile kocnice, ulje 20k selenia i to mi je onda na
svim brtvama i cepu curilo.
auto je trosio 13-14 litara al sam bio pojava.
lonac je napravljen kod jednog auspuh servisa po abarth programu imao je 2 pregrade
prva je isla okomito a druga vodoravno i auto odmah ide 10km/h brze, a naprijed
sam imao od traktora olovo od 80kg jel se auto dizao.
cijeli fico je kostao kad sam kupio 450dem uz cijenjkanje, a ulozio sam jos
1500dem i puno slobodna vremena.
najveci je problem prenesti snagu na podlogu, a spustanjem kod fice felge idu
na van pod kutem od 2stupnja al ak se pretjerano spusti preko 2,7cm onda guma
zabinje za blatobran u zavoju, prednje munde stradavaju.
lageri su se enormo brzo trosili, iako je auto po gradu bio vozen i zasticeni,
a prirubnice bi jednostavno samljeo nakon 2000km.
meni je bilo gust kako se je auto odazivao n
meni je bilo gust kako se je auto odazivao na gas, al to je auto od 32ks(specijal je jaci
od 850) i sve to sto se napravilo auto nije imao ni 50ks.
ja sam tako presao oko 5000km al odrzavanje je bilo skupo.auto sam prodao za 650Eura i to
jedva.danas ga vise ne vidim na cesti.
eto toliko od mene.
svaka čast djrbx... barem češ se sa sjetom sjećat dana kad si šarafio oko auta i s guštom otkrivao plodove svoga rada u samoj vožnji... nešto kao turbolimach i pocket sada... već ih vidim u starijim danima... sjedeć pred kaminom kako objašnjavaju unucima kako su u vremenima dok je benzin bio jeftin i široko rasprostranjen.. šarafili gefufunu na cincilatoru svoga turbaka i pri tom dobili 0,2 sec.. do 100... (××××ga ne baratam baš terminologijom op.a.)... i prestiž među ljubiteljima oktana i automobila... te kako su se nekoć mladi okupljali na tada primitivnom internetu u raznoraznim forumima... i to zamislite tipkajuć svaku svoju misao... blablabla..
...××××ga šora me temperatura, jedva čekam 4 da odem doma spat.. pa imajte razumijevanja... )
e da zaboravih reci kad se spusti glava motora, to se ubiti naziva obrada na drugu specijalu i poliraju usisni kanali tad s povecava stupanj kompresije na 10,5:1 tako da se MORA tociti 98 oktana i to super inace dolazi do detonacija i stradaju ventili.
to je zbog antidetonatora koje ima 98oktana, a super zato sto je to takav motor koji trazi olovne podmazivace. neznaci da se ne moze tociti i eurosuper 98plus al nakon nekog vremena moze celo klipa stradati.
stavljaju se i "HLADNE" svjecice, npr.ja sam vozio na bosnu super, a broj iz oznake navoja je toplinska vrijednost, i sto je on nizi to je svjeca hladnije.ato dok je hladan ide bolje(mislim na svjecicu), al ak se pretjera moze doci to tzv.overkilla i auto ne postize potrebnu toplinsku vrijednost i smjesa goriva i zraka ne izgara dobro.