Stvoren na General Motorsovoj Epsilon platformi budući najveći Fiat predstavlja samo jednu od devet podloga budućih modela, velikim dijelom, stvorenih u kooperaciji Fiata i GM, odnosno njegovih europskih marki Saaba i Opela ponajprije.
Od devet platformi koje je opisao i sam Boschetti (a oko njih se usaglasili dioničari, financijeri i banke) jedna od najinteresantnijih je upravo ta viąe srednje klase, na kojoj nastaje budući veliki Fiat. Paralelno s njim Epsilon bi trebao koristiti i budući Saab 9-3 2007, te Opel Vectra 2008 godine, dok bi buduća Lancia Lybra (vjerojatnije će se zvati Medea) trebala krenuti već 2005 godine. Vrijeme lansiranja dva potonja talijanska modela uvelike je ovisno o budućnosti projekta Thesis, te ovisno od uspjeha prodaje novi modeli stiľu ranije ili kasnije. Za sada se kao početak komercijalizacije očekuje listopad/studeni sljedeće godine.
Fiat New Large kako se projekt sada zove, nasljednik je legendarne Crome, na čije će mjesto stati. No, kako je od presa proizvodnje Crome proąlo dosta vremena, a automobili su u gotovo deset godina prilično odrasli, jasno je da i Fiat nudi neąto novo. Ovaj puta ulazi u klasu viąe, no ąto je to bio slučaj s Cromom.
Rast Fiata zvanog Large moľe se opisati kao ulazak u svijet luksuznijih limuzina. Vrlo je vjerojatno da će buduća poslovna limuzina biti tek malo manji automobil, smjeąten u kućnoj gami, odmah do Lancie Thesis. Upravo je Thesis presudan model jer će nov Fiat oslonac potraľiti upravo u najvećoj Lanciji, kako dizajnerski, tako i tehnoloąki. Fiat će, pretpostavlja se, u novom stilu obitelji i posla daleko lakąe naći kupce za svoju veliku limuzinu.
U karavan verziji Large će nuditi i sedam sjedala, a kasnije se očekuju i integrale (4x4) verzije koje će biti dobro doąlo u poslovnom svijetu. Prednosti Epsilon platforme nad uobičajenima je modularnost svih dijelova, te se Epsilon moľe sklapati i razvlačiti prema ľeljama, a da ne gubi prednosti. Dakle na Epsilonu je daleko lakąe montirati 4x4 pogon, nego prekrajati pola automobila.
Novi Fiat koji predstavlja prvi u trolistu nove Lancije i Saaba koristiti će i neke sklopove s buduće Alfe 157. Vjeruje se čak da bi nova Alfa 157 također jednim dijelom mogla koristiti evoluiranu verziju Epsilon platforme, dok će Saab 9-3 naslijediti Fiatov 4x4 pogon. Large započinje paletu motora s dvolitrenim JTS (Jet Thrust Stoichiometric) strojem snage 160 KS, nastavlja s 2,5 litrenim V6 strojem snage 190 KS, a perjanica ponude je 3,2 litreni V6 sa 220 KS. Dizeli kreću od 140 KS (1.9 JTD 16v), te nastavljaju sa 160 KS (2.4 JTD 20v) i trolitrenim V6 (Isuzu) strojem snage 177 KS.
ž
po slikama bi rekao da je oktavija s promjenjenim zadnjim svjetlima,ali po ovome mi se cini da fiat jos uvjek ide nizbrdo,novi 3.0 dizel 177ks,dok bmw vwc ima iz iste kubikaze 205,i jos fiat nabavlja od isuzu,sve je to za×××××,treba ih sve smjenit
kkave gluposti. Za alfu 157 se odavno riješilo da neće bit na vectrinoj gm platformi (hvala kurcu). A isto tako fiat neće koristiti alfine motore kako je tu navedeno.
Hm... Zar se Epsilon platforma ne koristi za ovaj sada SAAB 9-3 i Vectru. Zar ce koristiti istu za SAAB 9-3 2007.godine????? To mi je nesto cudno.
Sto se tice ovog Fijata, ako misle da tako izgleda za par godina konkurencija ce ga UNISTITI!!!! Nije ni cudo da ga ovdje nitko nece.
Nikako ne vidim FIAT-a u toj klasi automobila. Svaka čast Cromi, imali smo je i bio je solidan auto, ali mislim da je FIAT-u domet auto klase Stila, a limuzine neka ostavi Lanci i Alfi. Auto će izgledati sigurno glupo kao i C5.
Bez obzira na to, ovaj tekst mi zvuči jako neuvjerljivo i mislim da će stvarnost biti podosta drugačija.
U vremenima kada se popularnost Formule 1 nalazi u silaznoj putanji, Fiat si je angažmanom u ovome sportu zabio svojevsrtan "nož u leđa". Nesumnjivo je, naime, kako daleko premali broj poklonika ovog sporta izravno povezuje crveni F2002 s automobilima kojima na nosu piše Fiat, pa čak i Alfa Romeo. Uprava torinske tvrtke je, možda, trebala pogledati i nekoliko godina ili desetljeća unazad. Upravo u toj povijesti viđamo primjere skretanja s "vlastite putanje", a što nerijetko može završiti katastrofalnim rezultatima. BMW-ov pokušaj da preuzimanjem Rovera postane proizvođač jeftinih automobila pretvorio se u pravu noćnu moru za Bavarce, rezultat čega je bilo i odrubljivanje mnogih visoko pozicioniranih glava. Daimler-Benz se svojedobno jako opekao na pokušaju preuzimanja Fokkera, a potrese su doživjeli i dalekoistočni proizvođači koji su se pokušli baviti proizvodnjom svega "od pješaka do rakete"...
Fiat danas za sobom vuče dugo i bolno nasljeđe krive modelne politike, protekcionizma kojeg je uživao u prošlosti, nedovoljne inventivnosti te krivo usmjerenih sredstava. S tako se organiziranim poslovanjem nije moglo zauvijek, a kao rezultat dugogodišnjeg zanemarivanja ovih činjenica danas pred sobom gledamo propast stoljetnog i jednog od najvećih imena u povijesti europske automobilske industrije.
Po svemu sudeći ,izgleda da kriza Fiata polako prolazi.Pojavio se ulagač,talijanski biznismen,pa ako sve bude OK više nećemo morati strepiti od vijesti kao "vw kupuje fiat"-to bi bila noćna mora .Uspije li to ulaganje neće biti niti previše bliska suradnja sa sabom i opelom
Nadolazeći modeli izuzev ove kante svi dobro izgledaju.
Negi tal- magnat želi kupiti mjesto direktora u Fiatu za 2,5 milijarde eura. GM to podržava da se izvuče iz svega jer ne želi dobiti još jednu bolesnu firmu dogodine pošto ima pravo na otkup. Tako da ništa od epsilon platforme i dijelova s opelom. vw kapiotal isto tako neće izgleda doći jer još uvijek ima rješenje unutar države. Planira se prodaja fiatovog osiguravajućeg društva Toro što bi donijelo profit od 4 milijarde eura. Također se u tome spominje i Fiat Avio. Fiat, po svemu sudeći će se izvući.
Necemo mi nikad propast,tek tolko da znate.A sa druge strane ja smatram to za dobru ideju da izbace taj auto.Ne samo to nego treba prosiriti kompletnu ponudu.Rulja ima love samo im treba ponudit ono kaj zele,pa ce bit ok.
Da , ali taj sretni scenarij prijeci to sto to treba tek prihvatiti upravno vijece Fiat Auto, a osim toga tu je jedna veca i najgora prepreka a zove se Gianni Agnelli.
Zašto Agnelli ne bi prihvatio?Ne želi valjda da mu vw zapovijeda?Mislim da će ova kriza Fiatu biti dobra šok-terapija.Već imaju super aute:doblo 4x4,simba, stilo MPW,nova panda...
nije to tako jednostavno prijatelju...rijec je o velikom raskolu na politickoj razini i velikim interesima i igrama izmedju tih igraca a sve to ima i svoju povijesnu i kompleksnu pozadinu.
Ovo sa Vw-om nije po meni nikad ni bila niti polu-istina a kamoli nesto vise.
Voda je došla do grla-dakle ,uzmi ili ostavi.Većinski dio dionica posjeduje obitelj Agnelli,i oni će učiniti ono što je u interesu koncerna.A što se politike tiče,Berlusconi je odbio pomoći,a njegove glupe ideje ste mogli pročitati i na ovom forumu.
oprosti , ali vidim da si samo povrsno upucen.
Vidjecemo kako ce biti, siguran sam da su u bilo kojem slucaju na horizontu svijetli dani za Fiat.
Pozdrav!