Pločice sam promijenio. :)
Printable View
Pločice sam promijenio. :)
Sto se tice ugradnje antisink ventila:nije potrebno mijenjati pumpu jer ona ima samo veze s upravljacem,potrebno je samo ugraditi ventil i odgovarajuce visokotlacne cijevi:vodove od cilindara prema ventilu i od korektora visine prema ventilu- napomena: glavni visokotlacni vod ide na ventil pa dalje na korektor, ali obzirom da se zadnje kocnice podmiruju radnim pritiskom ovjesa a njega ventil odvaja od kocnica nuzno je ugraditi i jos jednu antisink kuglu (nema amortizera). Sve skupa posao za fanatike, iako bi bilo fino imati kombinaciju antisink ventila i jednoetažne 6-klipne pumpe. Sto se tice ciscenja filtera: ne da mozete nego trebate! Ako je netko zainteresiran za fotokopiju Haynes manuala za Xantiu nek se javi, ali upozoravam da je to "drek" a ne repair manual. Jedino imate brojcane vrijednosti okretnih momenata za vijke i slicne stvari.
Pozdrav!!! :smile06:
dodo hvala, ali evo meni još jedan problem, teški sam laik za sve to, ali znam da mi xantia odličan auto, i da mi ga je neopisivo lijepo voziti. Ali, auto mi je stajao nekoliko dana, 2-3 dana nisam ga uopće palio. Kad sam ga upalio trebalo mu je duže da se podigne, što je valjda normalno. Međutim dogodilo mi se je sljedeće: prvo servo volan mi je bio nekako prelagan (moguća posljedica jer sam tih nekoliko dana vozio renault rapid '91), a najvažnije; auto mi se činio nekako manje udoban, i kao da je poskakivao malo, i prvih nekoliko kilometara mi se činilo da je malo previsok, no kada sam stao na semaforu i pogledao, bio je na normalnoj visini. Da sam ja to sve umislio ili tu ima nešto? Unaprijed hvala. :smile10:
U Nedjelju pokušao očistiti filtere u LHM rezervoaru no "zapeo" sam u pola posla. Kada sam trebao podići centralni dio koji sadrži i same filtere nisam ga uspio podići više od par centimetara. Korak prije trebao sam odvojiti 7 crijeva od samoga rezervoara (držača)koji vrše povrat LHM-a no čini mi se da sam trebao upotri××××ti popriličnu silu. Priznajem da me je bilo strah da ne počupam crijeva pa sam odustao. Vidio sam vrh filtera i učinio mi se dosta čist (jedan od razloga zašto sam odustao od postupka).
Izvršio sam provjeru povrata LHM-a na 4 od ukupno 5 užih crijeva (2 najdeblja nisam dirao - dolaze direktno iz HP I distributora). Na 2 najuža gotovo da nije bilo nikakvog povrata (motor radi, ovjes na normalnoj visini, nitko u vozilu, volan ispravljen). Na jednom od srednjih crijeva bilo je malog kapanja, a na jednom (onome najbližem vozaču) u roku od nekoliko sekundi, u bocu coca cole izlilo se skoro 3 - 4 dcl. Odmah sam isključio motor, vratio sve u prvobitno stanje i odlučio da ću kod Autoslavonije (gdje se Xantia servisira) uskoro tražiti izmjenu LHM-a (tamno zelene boje), no prije toga zatražiti da u sitem ubace čistač "Hidroflush" koji bi trebao ostati bar 1000 km kako bi očistio kompletnu hidrauliku. Glavni kočioni zamjenjen početkom lipnja, prednji korektor prije nešto više od godinu dana. Što raditi dalje?
Savjeti?!
Pa cini mi se, Zeleni zube, da ti je to povrat sa volana jerbo pumpa stalno radi i ulje negdje mora isteci. Sad jedino ne znam imas li distributor toka ili noviju 6+2 pumpu. A sto se tice rezervoara, ne sjecam se da je konstruiran da bi nesto trebalo zapinjati. Daj ti to malo jos sam provjeri prije nego te odvale po dzepu.
Pozdrav :))
DA imam FDV iliti razdjelnik, što znači stara vrsta HP iz koje jedno široko crijevo ide ka rezervoaru a drugo, isto takvo, ka distributoru ili razdjelniku (nadam se da koristim ispravne nazive) pa opet u rezervoar.
Kada "razgibavam" hidrauliku 2 - 3 puta mjesečno, primjetim da, dok je vozilo u najnižem položaju i kada okrećem volan iz jedne strane u drugu i natrag (kako bi se većina LHM-a vratila u rezervoar i pročistila kroz filtere), HP bez prekida štekće "ludim" zvukom kako samo ona to zna (mislim da taj zvuk ipak nije kliktanje regulatora)!
Ukoliko je "ogroman" povrat sa volana (PAS) koji je dio kojega treba mijenjati, da li to isključivo rade serviseri i koliko to može koštati?
Ako postoji velik povrat LHM-a sa volana, može li to uzrokovati brži "pad" Xantie nakon parkiranja?
Cuj, obzirom da moji C (DS,BX,Xantia) nemaju razdjelnika, nisam nikada trazio detaljne sheme. Jedina koju imam je ona skinuta sa BX-do it yourself stranica a ona bas i nije reprezentativan primjerak.No, sto se da zakljuciti iz nje jest da regulator pritiska nema radnog povrata (osim onog potrebnog za praznjenje komore ispod klizaca)prema rezervoaru nego sve ide na distributor toka i dalje na kontrolni ventil upravljaca.Dakle,kad servo letva nije aktivirana a regulator je iskopcan kompletan tok od pumpe ide preko ventila upravljaca.E, sad nek me netko ispravi ili posalje presjek distributora toka! Reg. pritiska ima nepovratni ventil (kuglicu), jedino u slucaju njegove neispravnosti ili istrosenosti cilindara klizaca u regulatoru(sto je gotovo nevjerojatno) moze doci ulje iz ovjesa do kontrolnog ventila upravljaca. :smile17:
Pozdrav svima,imam problema sa modemom pa me nema.
Zeleni zubu,treba osloboditi i rezervar LHM-a i ukositi ga prema motoru pa se može izvaditi sve van i izvaditi rezervar.Nemojte sistem čistiti s nikakvim "kemijama" .Kada očistite rezervar i sva sita,smontirajte sve na svije mijesto i ulijte novi LHM.Odspojite glavni povrat i upalite motor da iz sistema izađe stari LHM tako dug dok ne počne teči čisti LHM i to je to.
Dodo nisam mogao saznati ništa u vezi gumica,sorry.
Huki koji bi bio glavni povrat? Da li je to jedno od dva najdeblja crijeva koja dolaze od pumpe / pumpe i razdjelnika? U Subotu ili Nedjelju bih probao ponovo očistiti filtere.
Da,jedno deblje crijevo je usis pumpe i ide direktno na pumpu,to ne dirajte.
Drugo crijevo ide na regulator glavnog pritiska i to je taj povrat na kojem trba ispustiti ostatak starog LHM-a. :)
Nista, nista, Huki, stvar je sredjena.Svejedno hvala! Kad smo kod gumica, sa sigurnoscu mozete stavljati gumice od materijala deklariranog za "Hidraol" ali NIKAKO od materijala deklariranog za "UK" ulja.Drugi izaziva bubrenje i omeksanje.
Pozdrav! :smile06:
Evo i mene nakon dugog vremena. Zanima me koliko vrijedi Xantia 1.9 TD(i) iz '96 ili '97 godine. okvirna cijena mi treba i koliko se može spustiti, i kaj gledati i na kaj posebno obratiti pažnju. Molio bih savjete. :))
Pozdrav svima,Munjo moj kum prodaje xantiu 1.9 td karavan 97 god. za 7000 eur.
Treba obratiti pažnju na curenje LHM-a kod glavnog regulatora,curenje vode na kileru,kugle od hidraulike(auto mora biti mekan a ne tvrd ko golf :)) .
Hvala ali ja tražim običnu ipak je karavan malo prevelik za moje potrebe
Pozdrav!
Imam Xantiu 2.0 16V (93),izmjenio sam centralnu kuglu,te zadnje i prednje nadopunio (reparirao).Problem je što se auto sporo diže,a brzo padne.Čini mi se na trenutke,da se i volan teže okreće.Auto dobro amortizira,ali ponekad je tvrd.Kod rada se dosta čuje, po mojoj procjeni,pumpa ulja hidraulike.Što mi je činiti?
Hvala! :(
Moj ti je savjet da odeš do majstora Fiolića u Sesvete. On ti je najbolje rješenje za taj problem. :)
Nego, mene muči nešto drugo. Zapravo kočnice. Kompjutor absa je poludio, malo radi pa malo ne radi, ali se javlja i drugi problem kod kočenja. čini mi se da se kočnice zblokiraju i da auto malo teže vuče u prvo vrijeme. A i malo čudno koči, neovisno o abs. kad stisnem kočnicu kao da koči s malom zadrškom, a kad uhvati onda previše stisne tako da se auto, a i putnici, trza. ne znam da li je to kočioni cilindar ili nešto drugo.
usput gdje se i po kojoj cijeni mogu nabaviti kompjuter abs-a i kommpjutor hydroactive.
pozdrav svim xantiašima - hukiju posebno.
Pitanjce...
NAmjeravam kupiti uskoro jedan od citroena (nekad sam imao BX i zahaklao sam se)...
Uglavnom to bi bio ili XM ili Xantia, ali pitanje je koji auto da kupim?
koji pravi manje problema, ili su tu negdje?
Napominjem da je xm jeftiniji u startu i tome je moj dominantan izbor (em sam 195 pa mi nekak pase veci auto), e da zanimaju me diesel motori radi stedljivosti...
Savjeti, na sto obratiti paznju?
ZEGA
Moj osobni savjet bi bio Xantia. Meni je to odličan auto i imam 1.8i iz '93 ako si zainteresiran. :smile07: A čuo sam da XM-ovi ranijih godišta imaju dosta problema. :smile12:
Ah citajuci malo na http://www.carsurvey.org/manufacturer_Citroen.html rewiewe izgleda da su u globalu korisnici zadovoljniji sa XM-ovima nego sa xantiama...
Zato me zanima konkretno od nekoga kao naprimjer huki koji se napopravljao svih njih skupa sto on misli o tome...
ZEGA
Mene zanima zašto moja Xantia puno troši. Ljetos mi je trošila daleko iznad 10 litara gradske vožnje. Točim eurosuper 98. Zanima me kako da smanjim potrošnju. Kad sam ju kupio trošila je cca. 10 litara gradske vožnje ali sada se to drastično povećalo. Probao sam sa Castrolovim aditivom koji pomaže samo kratkoročno ali to nije to. I ujutro mi neće paliti iz prve. Probao sam svjećice zamijeniti ali ne pomaže. U čemu bi mogao biti problem? :smile17:
Možda je u pitanju lošije gorivo (čiščenje rezervara), možda jedan cilindar ne radi (u tom slučaju bi se primjetila drastičnija potrošnja te bi auto osjetno slabije ubrzavao), možda treba ECU resetirati, ...
To je za sada što mi pada na pamet.
Svjećice su zamijenjene. Sve su bile normalno potrošene. A di bi mogao očistiti rezervar, tj. resetirati ECU, i što je to ECU???? :smile16:
ECU ili kompjuter zadužen za nadgledanje i upravljanje mnogim stvarima ćeš resetirati tako da odspojiš kleme na akumulatoru na par minuta (memorirane radio stanice i postavke audio uređaja će se vratiti na tvorničke postave), pritom obrati pažnju ukoliko je automobil opremljen alarmom ili mobilizatorom (tastatura pored mjenjača) jer možda ćeš imati problema sa unošenjem koda prije startanja motora.
Rezervoar možeš očistiti sam ukoliko imaš malo mehaničarskog znanja (ili ti ima tko pomoći), alata i vremena. U suprotnom će svaka auto radionica ili servis znati i htjeti obaviti isto uz novčanu naknadu.
:)
Nedavno sam mijenjao akumulator, tako da niti to nije pomoglo, da li problem može biti do kablova, paljenja ili tako nečega. E da, i zadnji kraj auta mi je užasno tvrd, i nije više tako udoban. Kolega mi kaže da to nije do kugli nego da na zadnjem kraju ima neki komad plastike (podizač valjda?) koji mi je pukao i da samo to treba promijeniti. I još (znam da sam naporan :) ) ujutro kada palim auto, ili kad jako dugo stoji (dok sam na poslu npr.) ponekad neće upaliti iz prve. Normalno zavergla, ali kada treba upaliti on neće, ili se muči, a i onda ponekad ostane upaljen a ponekad se ugasi. A ako i upali iz prve, kada se podigne i hoću krenuti on se zaguši i samo što se ne ugasi, i nakon toga malo trokira, pa nastavi dalje voziti kao da ništa nije bilo. Ranije spomenuti kolega kaže da je to i njegova Xantia radila i da je to za njih normalno. Da li je?? Znam da je to puno pitanja ali mi stvarno treba pomoć, zbilja se nemam kome obratiti, a u ovlašteni servis nema šanse da idem. Hvala unaprijed.
Možda svećice u lošem stanju (benzinac, zar ne?), prljav zračni filter, injektor u lošijem stanju ili slično. Nekoliko puta zaredom mi se događalo slično no nakon servisa auta opet je sve radilo OK.
U prodaji se mogu pronaći razna sredstva koja se sipaju prilikom sipanja goriva a svrha im je pročistiti injektore. Koštaju nekoliko desetina kuna. Zračni filter za Xantie (Valeo)zaista nije skup - par desetina kuna.
Trebao bi iscitati ECU memoriju da vidis ako ima registriranih kodova gresaka. To mozes obaviti kod elektricara ali i sam! Ako mi kazes koju Xantiu imas i koje godiste mozda ti mogu pomoci.Sto se tice gasenja pri paljenju: osim klasicnih provjera(svjecice, kablovi, itd) jedan snzor moze biti neispravan a da ECU ne registrira gresku i memorira ju a to je senzor temperature motora/rashladne tekucine.Moguce je da ECU odredi postavke za topli a ne za hladni start.Lampica na kontrolnoj ploci (zuti znak tranzistora- "K") nece se upaliti za greske u sporednim senzorima a to su gotovo svi osim CAS i MAP (senzor kuta radilice i senzor apsolutnog pritiska usisne grane). Takodjer provjeri vakuumsku cjevcicu prema MAP (ide iz usisne grane prema MAp-u na desnoj strani karoserije)- samo za slucaj ako MAP nije direktno na usisnoj grani.Povecana potrosnja moze biti uzrokovana i netocnim signalom iz Lambda senzora, provjeri ispusnu granu i ispuh opcenito, osobito ako ima pustanja prije Lambda s. i neposredno iza njega.
:)
Dodo molio bih te ako mi možeš to provjeriti. Xantia je iz 1993, 1.8i 8 ventila za svaki slučaj broj šasije je VF7X11A00011A7952
Nazalost, trenutno nisam u stanju provjeriti prema groju sasije ali: provjeri koji ECU je ugradjen. Otvori poklopac od ECU, pazljivo ga izvuci i procitaj sto pise na njemu (naljepnici). Opcije su: Bosch Motronic 5.1 ili 5.1.1 ili Magneti Marelli 8P. Takodjer provjeri da li imas 30-pinski dijagnosticki konektor (pored osiguraca u kabini) ili 2-pinski u motornom dijelu (zeleni konektor). Ovaj 30- pinski je lako prepoznatljiv, smeđe/narančaste je boje i ima po 3 pina u svakom redu a redovi su oznaceni slovima A do J.
:)
Zaboravih! Prema godistu, vjerojatno imas 2- pinski zeleni konektor, ali svejedno provjeri.
Pozdrav.
Imam Xantiu 2.0 1993. god, troši u laganoj gradskoj vožnji 13-14 litara, na autoputu kod 120 11 litara, stalno svijetli žuta lampica, osjeća se čudan miris auspuha koji je stalno crn. U servisu nemogu nači grešku, samo su promijenili antidetonirajuću sondu i resetirali kompjuter i kažu da je sve u redu a lampica i dalje svijetli i on i dalje troši.
Isto tako se brzo spusta zadnji kraj i mislim da se previse ljulja u zavojima te da mu hidroaktiva nije ispravna.
Hvala unaprijed na odgovorima.
P.S: Jel zna neko servis koji moze ustanoviti i popraviti kvar?
Veky gdje se nalaziš?
Ja sam iz Zagreba, konkretno Stenjevec-Vrapce.
Da li si bio u CIB-u?
neznam šta je to cib
Za Munju, a i ostale:kod svih PSA automobila bez EOBD (16-pinski) dijagnostickog porta mozete iscitati kodove jednostavnim "kratkim spojem" izmedju odredjenih pinova dij. konektora ili pina i "zemlje".
Postupak za 2-pinski konektor u prostoru motora: kontakt iskljucen, spojite taster(ili prekidac) izmedju pina br. 2 dij. kon. i NEGATIVNOG (-) pola akumulatora. Strujni krug drzite OTVORENIM ( vod prekinut).Uljucite kontakt (pred paljenje), zuta dijagnosticka lampica (znak tranzistora "K" ili crtez motora) svijetli. Stisnite taster i drzite ga stisnutog 3 sekunde, zatim otpustite.Lampica se gasi i pocinje bljeskati, zatim kratka pauza pa opet bljeskanje.Broj bljeskova prve serije predstavlja prvu znamenku koda a broj bljesaka druge serije drugu znamenku koda. Npr., kod 53 biti ce prikazan: 5 bljeskova- kratka pauza - 3 bljeska, a znaci "napon baterije".Prvo se ispisuje kod 12 - "pocetak testa". Nakon toga zuta lampica opet kontinuirano svijetli i potrebno je ponoviti opisani postupak (bez iskljucivanja kontakta). Zadnji kod je kod 11 - "kraj testa".
BRISANJE KODOVA: ukljuciti kontakt,stisnuti taster na oko 10 sekundi, otpustiti ga i ugasiti kontakt.
Postupak za 30-pinski dij. konektor pored kutije osiguraca u kabini: kontakt iskljucen, taster(prekidac) spojite izmedju pina A3 i C3 dij. konektora (strujni krug drzite OTVORENIM (vod prekinut)). Daljnji postupak je isti kao i onaj opisan za 2-pinski konektor.
Vodite racuna da dobro izmjerite vrijeme, ako ne upali sa 3 sekunde probajte sa 4 ili izmedju 3 i 4 sek.
Kodove gresaka (fault codes) mozete naci na netu ili vam mogu poslati na mail.
Pozdrav
Za Veky: sto znaci "zadnji kraj brzo pada"?, odmah nakon sto izadjes iz auta on se skroz spusti, ili u nekoliko sati? Moguce je da je regulator tvrdoce neispravan. Testiraj ispravnost rada kompjutera na slijedeci nacin.Osnovna pozicija regulatora je "tvrdo", znaci da opcija "meko" zahtijeva aktiviranje elektroventila. U tvom slucaju (Hydractive I) postoji samo jedan elektroventil za oba regulatora tvrdoce (prednji i zadnji), Hydractive II ima integrirane elektroventile u samom regulatoru tvrdoce. Kad ukljucis kontakt elektroventil se ukljucuje i aktivira "meku" postavku ovjesa u trajanju od 30 sekundi, ili dok su otvorena vrata (ukljucujuci i bunker), ili dok ne prekoracis brzinu od 24 km/h.Znaci, ako ti se auto spusti 30 sek nakon sto ga ugasis a vrata su zatvorena, a ne spusti 10 minuta kad ga ugasis a ostavio si vrata otvorena, rijec je o (vjerojatno) ispravnom kompjuteru i elektroventilu a greski u hidraulicnom sistemu regulatora tvrdoce.Naime, nakon gasenja auta i otvorenih vrata elektrov. ostaje pod naponom jos 10 minuta, nakon toga se gasi zbog sprecavanja trosenja baterije. Hidractive I za razliku od II nema opciju sprecavanja pretakanja ulja iz lijevog u desni cilindar i obrnuto u "mekoj" postavki pa to nadoknadjuje pojacanom amortizacijom. Mozda su amortizeri oslabili pa zato dolazi do naginjanja.
Pozdrav
Da li se na Xantiu 2.0i 93.god. mogu montirati gume Michelin Pilot Alpin 205/65/15?
Hvala.
Za DodoRi
baš sam pročitao tvoje postove o kompjutoru. Imam xantiu iz 94 diesel s hydractivom 2 i čini mi se da imam neke probleme s kompjuterom.
U vožnji mi se često zna spustiti zadnji kraj auta i onda je neko vrijeme auto grub pa se opet sve vrati u normalu. to se dešava u vožnji, bez kočenja. Nedavno sam promijenio i kočioni cilindar, ali to se i dalje ponavlja.
usput mi je i abs sumnjiv. lampica na tabli mi često svijetli, ali kad kočim abs radi. provjerili smo senzore i oni su ispravni.
pozdrav woo.